چیدمان مناسب ادارات

چیدمان مناسب ادارات طراحی دکوراسیون اداری شیک تا حدودی کار دشواری است بنابراین بهتر است در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشید.
طراحی دکوراسیون دفتر کار از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند روی روحیه افراد تاثیرگذار باشد از این رو بهتر است در هنگام دیزاین داخلی دفتر کارتان دقت و توجه لازم را داشته باشید تا بتوانید دکوراسیونی شیک و کاربردی را در فضای کار خود ایجاد کنید.
مبلمان اداری چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
مبلمان اداری یکی از اصلیترین اجزاء دفاتر و یکی از پیشنیازهای کار کردن پرسنل اسـت. مبلمان اداری بـه مجموعهاي از میز و صندلی، گروهی از لوازم و وسائل کار و نشستن اطلاق می شود کـه برای محیطهاي اداری مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع مبلمان اداری میتوان:
= صندلی مدیریتی
= میز مدیریتی
= صندلی کارمندی
= میز کارمندی
= صندلی کارشناسی
= میز کارشناسی
= میز کانتر
= مبلمان انتظار
= قفسههاي بایگانی
= کمدهای فلزی و چوبی
ودر آخر فایل هاي اداری و همچنین میز کنفرانس و … را نام برد.
برخلاف مبلمان خانگی مبلمان اداری می بایست از دوام بهتری برخوردار باشند چرا کـه درطول روز افراد زیادی بر روی آن می نشینند وممکن اسـت دراستفاده کردن ازآنها جوانب احتیاط را رعایت نکنند.همچنین مبلهاي اداری طبق معمول در رنگهاي تیره مثل مشکی و یا روشن مثل کرم تولید میشوند.به یاد داشته باشد که اشتعال پذیر بودن روکش مبلمان اداری مسئله اي اسـت کـه طبق معمول خریداران بـه آن توجه نمی کنند.
طراحی مناسب دفتر و محیط اداری برای کارمندان و مشتریان حیاتی اسـت. برای کارکنانی کـه بخش بزرگی از زمان خودرا دریک دفتر میگذرانند، ایجاد فضای مناسب، جذاب و آسان باعث افزایش بهرهوری و راندمان کاری میشود. و برای مشتریان، فضای کسب و کار را تنظیم کرده و بـه آنها یک داستان درباره نام تجاری، حرفهاي بودن و موفقیت را می گوید.
این نکته مهم را درنظر بگیرید: کارکنان شـما زمان زیادی را در محیط کار صرف میکنند و اغلب دوست دارند کارهای اداری را در منزل خود انجام دهند نه در محیط اداره. ایده این اسـت: محیط کاری رابه مکانی کـه می خواهند خودرا برسانند تبدیل کنید نه جاییکه باید باشند.
دکوراسیون داخلی محیط اداری : زمانی کـه هرروز وقت زیادی را در اداره میگذرانید، طبیعی اسـت آن قدر فضا برایتان عادی و کسل کننده باشد کـه دیگر اهمیتی بـه دید مراجعهکنندگان نسبت بـه اداره یا شرکت خود نداشته باشید. بنابر این برای طراحی دوباره یا طراحی جدید دکوراسیون اداره یا شرکت، باید خودتان را جای مراجعه کنندهاي بگذارید کـه برای نخستین بار وارد محیط می شود.
طراحی محیط اداری نوع کسب و کار آنرا نیز بیان می کند. بعنوان مثال، یک دفتر وکالت ممکن اسـت پیچیدهتر و حرفهاي و با رنگهاي تیره و خطوط مستقیم باشد، در حالی کـه یک دفتر طراحی گرافیکی می تواند سرگرمکنندهتر و خلاقانه و با رنگها و طرحهاي روشن باشد. این یک عامل مهم اسـت، زیرا اینکار عملکرد و هدف کسب و کار را نشان میدهد.
از لحاظ روانشناختی نیز فضایی که در آن کار می کنید، به طور مستقیم بر خلق و خوی و روحیات شما موثر است و خوشبختانه در سال های اخیر بسیاری از کارفرمایان این نکته را مدنظر قرار داده اند که متناسب بودن دکوراسیون اداری و دفتر کار می تواند یک عامل بسیار تاثیر گذار و انگیزه دهنده بر روند پیشرفت کاری پرسنل باشد؛ زیرا در طول یک روز مدت زمان زیادی از وقت روزانه ی خود را در این محیط می گذارند و نکته ی جالب تر اینجاست که بیشتر از گذشته شاهد هستیم که صاحبان مشاغل استفاده از رنگ های شاد، طرح های ساده و سبک مینیمال را ترجیح می دهند. با توجه به هر کسب و کاری محیط اداری و دکوراسیون دفتر کار باید به گونه ای باشد که حس شادابی و پویایی را در کارمندان به وجود بیاورد و هر یک بتوانند به راحتی وظایف خود را به انجام برسانند.
در بسیاری از ادارات با استفاده از پارتیشن بندی سعی می شود تا فضاهای خصوصی تک نفره یا چند نفره ای فراهم شود تا افراد بتوانند در نهایت دقت و تمرکز به انجام کارهای روزانه ی خود بپردازند و در عین حال مزاحم کار یکدیگر نباشند. قطعا این نوع از طراحی دکوراسیون اداری تاثیر زیادی روی حس و حال فضا و دید افراد نسبت به محیط خواهد داشت و هم چنین استرس کارمندان را نیز کاهش خواهد داد. یکی از اولین مواردی که پایا دکور به عنوان معیار در نظر می گیرد، این است که دکوراسیونی که قرار است پیاده سازی شود، چه حسی را برای کارمندان و همچنین مشتریان تدائی خواهد کرد.
دیدگاه شما